تونل‌نیایش پروژه‌ای در اندازه های جهانی است
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

نمایندگان شرکت روسی مترواستیل 2000 که یکی‌از بزرگترین شرکت‌های تونل‌ساز در اروپا به‌حساب‌می‌آید ، دیروز از روند ساخت تونل‌نیایش بازدید کردند .

به گزارش "تهران سما" به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، درپایان این بازدید الکساندر کرینکو مدیرعامل شرکت مترواستیل ضمن اظهارشگفتی از عظمت و وسعت کار انجام‌شده در تونل‌نیایش گفت: من به‌واقع تحت‌تأثیر این پروژه عمرانی قرارگرفتم و بی‌اغراق هیچ‌گاه فکرنمی‌کردم صنعت تونل‌سازی در ایران آن هم صرفاً با تکیه‌بر توانمندی‌های داخلی این کشور، چنین پیشرفت کرده‌باشد. روش‌ساخت تونل‌نیایش با درنظرگرفتن کیفیت کار وسرعت عملیات‌اجرایی، این تونل را به پروژه‌ای در قواره‌های جهانی تبدیل کرده‌است. شاید گفتن این جمله کمی عجیب باشد اما من معتقدم مهندسان تونل‌ساز روسی می‌توانند از آنچه درجریان احداث تونل‌نیایش رخ‌ داده‌است، درس‌بگیرند و از تجربیات همتایان ایرانی خود استفاده‌کنند.

تهران ازحیث ساخت تونل‌های جاده‌ای شهری به یک کلانشهر پیشرو تبدیل‌شده و در مسیر پیشرفت و ترقی گام برمی‌دارد. من مطمئنم با این سطح از توانایی و قابلیت‌های مهندسان و مدیران ایرانی، ازاین پس باید منتظر شنیدن اخبار مهمتر درزمینه ساخت‌و‌سازهای عمرانی درایران باشیم. ضمناً جادارد به‌تمام دست‌اندرکاران این طرح‌عظیم شهری تبریک‌گفت چرا که پروژه تونل‌نیایش از حیث احجام‌عملیاتی، کیفیت‌سازه و نیز سرعت‌عمل سازندگان آن، یک پروژه شاخص بین‌المللی به‌شمار می‌آید.

گفتنی‌است دراین بازدید دستیار سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو و کارشناسان مرکز همکاری‌های فن‌آوری و نوآوری نهاد ریاست‌جمهوری نیز حضورداشتند و به‌طور مفصل از تمام بخش‌های پروژه تونل‌نیایش دیدن‌کردند. ضمناً نمایندگان شرکت مترو استیل خواهان برقراری همکاری های دو جانبه به منظور انتقال تجربیات دست اندرکاران پروژه تونل نیایش به همتایان روسی خود شدند و از مهندسان ایرانی برای بازدید از چند پروژه شهری در این کشور دعوت به عمل آوردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب